Sunday, January 1, 2012

Diri sendiri adalah lebih baik.


Sumber; Mr Google :)




Excuse me?

     Ehem ehem, soalan yang selalu bermain difikiran aku ialah perlu ke kita untuk menjadi orang lain? Okey now aku nak bagitau, pendapat aku tak perlu untuk kita bersusah payahkan diri untuk menjadi orang lain atau bahasa kasarnya meniru orang lain. Sebab dalam diri seseorang tu mesti ada karekter yang berbeza beza yang membuatkan seseorang itu menjadi unik. Tak percaya? Okey korang cuma perlu buat apa yang korang minat dalam hidup korang. 
        Simple kan? Itu pendapat akulah, tak tahu pulak pendapat orang lain macam mana. Kalaulah semua orang nak menjadi orang yang sama, alamak tak warna warnilah hidup ni, ibarat kain putih. Tapi kain putih tu kalau kita calitkan sedikit warna untuk nampak berbeza dari yang asal, mesti sangat cantik. Tak kan kita nak tiru orang lain punya warna dan corak pulak kan? Nanti mesti nampak pelik. So kesimpulannya disini, kita tak perlulah menjadi orang lain sebab akan membuatkan seseorang tu jelas nampak kekok. Betul tak tipu. 
    Sebenarnya Allah dah bagi kita satu 'keistiwewaan' dalam diri masing masing, cuma ada yang dah nampak dan ada yang masih tercari cari 'keistimewaan' tu. Lambat laun pasti akan jumpa jugak 'keistimewaan' tu dalam diri korang.


  Sharing is Caring 


Written by; Teeya

No comments:

Post a Comment